Restorāni Latvijā rezervēt

Viesnīcas Latvijā rezervēt

05.04.2012
jurmala-cityjurmal_platvija_pasaulejurmala-eiropa

Jūrmala piedalīsies tūrisma gadatirgū
"Atpūta 2012" Baltkrievijā

BALTKRIEVIJAS GALVASPILSĒTĀ MINSKĀ NO 11. LĪDZ 14.APRĪLIM NORISINĀSIES STARPTAUTISKĀ TŪRISMA IZSTĀDE "ATPŪTA 2012" ("OTDIH 2012"). JAU TRADICIONĀLI JŪRMALA ŠAJĀ GADATIRGŪ TIKS PĀRSTĀVĒTA ATSEVIŠĶĀ STENDĀ "LATVIJA. JŪRMALA", KURĀ DARBOSIES PĀRSTĀVJI NO JŪRMALAS TŪRISMA INFORMĀCIJAS CENTRA, JŪRMALAS KŪRORTVIESNĪCĀM "PEGASA PILS SPA" UN "HOTEL JŪRMALA SPA", LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJAS UN VADOŠĀ LATVIJAS TŪRISMA AĢENTŪRA "LATVIA TOURS".

Jūrmalu baltkrieviem rādīs kā jauku atvaļinājuma, atpūtas un atveseļošanās vietu jūras krastā ar daudzveidīgām kūrortārstniecības procedūrām un plašu sporta un kultūras pasākumu klāstu tikai 25 km attālumā no Rīgas. Stendā izstādes apmeklētāji varēs saņemt informatīvus materiālus par Jūrmalu un Rīgu un iepazīties ar tūrisma uzņēmēju piedāvājumiem. Atsevišķā stendā tiks prezentēta arī "Sanatorija Belorusija", kura piedāvā atpūtu un ārstniecību bērniem un pieaugušiem.

Sadarbībā ar Rīgas Tūrisma attīstības biroju "Live Riga" un Latvijas Vēstniecību Baltkrievijā Jūrmalas pilsētas dome 12.aprīlī rīko tūrisma darbsemināru "Tūrisma jaunumi Rīgā un Jūrmalā". Pasākumā Baltkrievijas tūrisma aģentūru un preses pārstāvji varēs uzzināt gan par aktualitātēm konsulārajos jautājumos, gan par tūrisma sezonas jaunumiem Rīgā un Jūrmalā. Pasākuma beigās tiks pasludinātas un apbalvotas trīs aktīvākās tūrisma aģentūras un aktīvākie sadarbības partneri 2011.gadā.

Aprīļa beigās Jūrmalu un Rīgu apmeklēs Baltkrievijas žurnālistu grupa, lai veicinātu tūrisma jaunumu popularizēšanu pirms vasaras sezonas.

Baltkrievija ir būtisks tūrisma tirgus Jūrmalai, no šīs valsts regulāri ierodas 4–5% no kopējā tūristu skaita. Vidēji ik gadu Jūrmalas naktsmītnēs atpūšas vismaz 4 000 tūristu no Baltkrievijas, kuri aktīvi izmanto kūrortārstniecības pakalpojumus un uzturas ilgstoši – vidēji 10 dienas.

Jūrmalas pilsētas domes un uzņēmēju dalību starptautiskajā tūrisma izstādē "Otdih 2012" finansē no Eiropas Savienības aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" līdzekļiem saskaņā ar Jūrmalas pilsētas domes ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru noslēgto līgumu Nr. L-ĀTA-12-0824 par projekta Nr. ĀTA/2.3.1.1.1/11/32/011 "Jūrmalas un Latvijas kūrortpilsētu dalība ārvalstu starptautiskajās tūrisma izstādēs un gadatirgos" īstenošanu.

eiro_projekts

 

 

Papildinformācija:
tālr.: 67093872, e-pasts: prese@jpd.gov.lv
Sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste: Veronika Ramāne

04.04.2012

LVRA turpina ESF apmācību projektu
nozares saimnieciskās darbības veicējiem

BIEDRĪBA "LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJA" (LVRA) LATVIJAS INVESTĪCIJU UN ATTĪSTĪBAS AĢENTŪRAS ADMINISTRĒTĀJĀ PROGRAMMĀ "ATBALSTS NODARBINĀTO APMĀCĪBĀM KOMERSANTU KONKURĒTSPĒJAS VEICINĀŠANAI – ATBALSTS PARTNERĪBĀS ORGANIZĒTĀM APMĀCĪBĀM" KOPŠ 2010.GADA NOVEMBRA REALIZĒ PROJEKTU "VIESNĪCU, RESTORĀNU UN SAISTĪTO NOZARU KOMERSANTU DARBINIEKU APMĀCĪBU PROJEKTS".

Projekta mērķis ir viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru (tai skaitā, transporta, pārtikas, veselības aprūpes utml.) uzņēmumu darbinieku kvalifikācijas celšana, jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu apguve, jauno apmācību virzienu un to kritēriju noteikšana saskaņā ar viesmīlības, tūrisma un saistīto nozaru uzņēmumu nozares vajadzībām, tādējādi veicinot uzņēmumu un pašnodarbināto personu konkurētspēju un attīstību.

Projekts tiek realizēts sadarbībā ar citām nozari pārstāvošajām biedrībām – Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) un Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs", tādējādi nodrošinot projekta plašāku pieejamību nozares komersantiem visā Latvijā un daudzpusīgāku mācību programmas realizāciju.

Projekta attīstību raksturo arī šādi skaitļi:
- Projekta realizācijas sākumā partneru skaits bija 68, 2012.gada martā – 84;
- LVRA piedāvā projekta partneriem 212 mācību kursus;
- Apmācīto personu skaits no projekta sākuma ir 388 sievietes, 192 vīrieši.

- Kopējie attiecināmie izdevumi pirmajos trijos starpposma pārskatos – vairāk kā Ls 600 000.

LVRA koordinētā projekta īstenošana ir iespējama pateicoties ES aktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" finansējuma saņemšanai. Finansējuma saņēmējs "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" 2010.gada 22.novembrī ir noslēgusi līgumu Nr. L – APA-10-0017 ar v/a "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" par projekta "Viesnīcu, restorānu un saistīto nozaru komersantu darbinieku apmācību".
eiropas-socialais-fonds

 

26.03.2012

LVRA piedalījās izstādē "TUR 2012"

ŠOGAD TUR IZSTĀDE (ZVIEDRIJAS STARPTAUTISKĀS CEĻOJUMI UN TŪRISMA IZSTĀDE), KAS NOTIKA 2012.GADA 22.-25.MARTĀ ZVIEDRIJAS IZSTĀŽU UN KONGRESU CENTRĀ GĒTEBORGĀ, DEMONSTRĒJA ĻOTI IESPAIDĪGU UN PLAŠU PIEDĀVĀJUMU, KAS PULCĒJA DALĪBNIEKUS GANDRĪZ NO 80 DAŽĀDĀM PASAULES VALSTĪM. IZSTĀDES KOPĒJĀ PLATĪBA APTVĒRA 10000 KV.M.

Pirmās divas izstādes dienas tika atvēlētas tūrisma nozares profesionāļiem un nākamajās divās risinājās īsts gadatirgus, kurā varēja iegādāties ceļojumus, brīvdienu atpūtas braucienus, izbraucienus ar kruīza vai buru kuģi un citas atpūtas iespējas. Kopējais apmeklētāju skaits pārsniedza 40 tūkstošus, kas ir par 10 % mazāk nekā pērn, kas atspoguļo lejupslīdi visā nozarē. Taču ņemot vērā ekonomiskās krīzes vairākās eirozonas valstīs, šāds rezulāts ir diezgan labs.

Arī Latvija bija starp tiem dalībniekiem, kura prezentēja savu valsti un tūrisma iespējas tajā. Latvija uz ziemeļvalstīs populāro "TUR 2012" aizveda nacionālo stendu ar Latvijas tūrisma saukli "Izbaudi Latviju nesteidzoties!"

Latvijas stends izstādi atklāja ar piedāvājumu Zviedrijas tūrisma nozares profesionāļiem nesteidzīgi baudīt vieglas uzkodas, kā arī informatīvos materiālus zviedru valodā, kas ļāva neformālā noskaņā dibināt kontaktus un deva iespēju savos ceļojumu plānos ietvert arī Latviju. Mūsu stenda piedāvājumā bija arī iespēja noskatīties īsfilmu, kurā galveno varoņu lomā iejutušies divi Zviedrijas tautieši. Pēc filmas noskatīšanās ikvienam bija iespēja piedalīties interaktīvā spēlē un par dalību tajā saņemt lieliskas balvas no Latvijas.

Īpašu interesi izstādes apmeklētāji pie Latvijas stenda izrādīja par piedāvājumiem ar dziedniecības, rehabilitācijas un SPA pakalpojumiem, ko Latvija ar smilšainajām jūras pludmalēm, svaigo priežu gaisu, zaļajiem mežiem un neskarto dabu spēj piedāvāt ļoti augstā līmenī.

Latvija ar seno vēsturi, bagāto kultūru un neskarto dabu līdz šim ir piesaistījusi daudz ziemeļvalstu tūristus, kuru skaits ar katru gadu palielinās. Latvijas tūrisma attīstībai bija ļoti svarīga šī līdzdalība "TUR 2012", jo Zviedrija ir viens no prioritārajiem Latvijas tūrisma tirgiem.

LVRA dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "TUR 2012" iespējama pateicoties ES aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" finansējuma saņemšanai.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) ir profesionāla un darba devēju organizācija, kas apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" (HOTREC) biedrs.

eiro_projekts

 

 

19.03.2012
jurmala-cityjurmal_platvija_pasaulejurmala-eiropa

Jūrmala popularizēs pilsētas tūrisma piedāvājumu Krievijas lielākajā tūrisma izstādē "MITT 2012"

Š.G. 21.-24.MARTĀ JŪRMALAS PILSĒTAS DOME SADARBĪBĀ AR JŪRMALAS PILSĒTAS UZŅĒMUMIEM: VIESNĪCU "BALTIC BEACH HOTEL", "HOTEL JURMALA SPA", "SPA HOTEL PEGASA PILS", VADOŠAJIEM LATVIJAS TŪRISMA NOZARES TŪROPERATORIEM: "CON-EX LATVIA TOURS GRUPA", "RIX TRAVEL" UN "LAIMTŪRE", KĀ ARĪ LATVIJAS VIESNĪCU UN RESTORĀNU ASOCIĀCIJU PIEDALĀS 19.STARPTAUTISKAJĀ TŪRISMA IZSTĀDĒ "MITT 2012", KAS IR LIELĀKĀ KRIEVIJAS TŪRISMA INDUSTRIJAS IZSTĀDE UN IETILPST PASAULES VADOŠU TŪRISMA IZSTĀŽU PIECINIEKĀ.

Starptautiskās tūrisma izstādes laikā Jūrmala tiks pārstāvēta divos stendos – Jūrmalas stendā un Tūrisma attīstības valsts aģentūras stendā (TAVA). Jūrmalas stendā Krievijas tūrisma profesionāļi un apmeklētāji varēs nodibināt kontaktus un iepazīties ar Latvijas vadošajiem tūroperatoriem un to piedāvājumu un Jūrmalas un Latvijas lielākajām viesnīcām un to piedāvājumu. Abos stendos Krievijas tūrisma profesionāļiem un apmeklētājiem tiks piedāvāta jaunā tūrisma tēla brošūra "Jūrmala 2012" krievu valodā, sniegta informācija par nozīmīgākajiem kūrortpilsētas pasākumiem, SPA un kūrortārstniecības pakalpojumiem, atpūtas iespējām ģimenēm ar bērniem u.c.

Paralēli tūrisma izstādei š.g. 21.martā plkst. 19:00 Jūrmala piedalīsies TAVA organizētajā medicīnas tūrisma seminārā, kur prezentēs medicīnas un rehabilitācijas iespējas un rehabilitācijas centru īpašos piedāvājumus. Medicīnas tūrisma seminārs notiks Latvijas Republikas vēstniecības Maskavā telpās. Savukārt š.g. 22.martā plkst. 10:30 Jūrmala LR Maskavā vēstniecības telpās piedalīsies Latvijas preses konferencē, uz kuru tiek aicināti Krievijas masu mēdiji un vadošie tūrisma aģentūru pārstāvji, bet plkst. 19:00 – TAVA organizētajā tūrisma aģentūru kontaktbiržā. Ārpus TAVA organizētajām aktivitātēm, 23.martā plkst. 17:00 Jūrmala ar prezentāciju par kūrortpilsētas tūrisma piedāvājumu uzstāsies Maskavas Dienvidrietumu apgabala kultūras namā. Kopš 2003.gada Jūrmalai ir parakstīts sadarbības līgums ar Maskavas Dienvidrietumu apgabalu un visu šo gadu laikā Jūrmala ir aktīvi sadarbojusies kultūras un tūrisma jomā.

Viens no nozīmīgākajiem Jūrmalas notikumiem tūrisma izstādes laikā ir balvas saņemšana nominācijā "Labākais Baltijas jūras reģiona kūrorts", kuru Jūrmala saņems jau devīto reizi pēc kārtas. Balvu piešķīruši Krievijas tūrisma portāla www.travel.ru balsotāji pēc portāla balsotāju aptaujām. Tūrisma un ceļojumu portālu Travel.ru apmeklē vidēji 10 000 interesentu diennaktī, – 70% no tiem ir Krievijas iedzīvotāji.
eiro_projekts

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, 2011.gadā Krievijas tūristu skaits Jūrmalā "apsteidza" vietējo ceļotāju skaitu. 2011.gadā ceļotāju skaits no Krievijas sasniedza 29,87 % no kopējo ceļotāju skaita, kas ir par 12% vairāk, salīdzinot ar 2010.gadu. Vidējais nakšņojumu skaits, ko tūristi pavada Jūrmalā ir 3,7 diennaktis, kas ir ļoti labs rādītājs salīdzinājumā ar vidējo ārvalstu ceļotāju uzturēšanās ilgumu Latvijā – 1,2 diennaktis (2010).

Jūrmalas pilsētas dome piedalās tūrisma izstādē saskaņā ar Jūrmalas pilsētas domes un Tūrisma attīstības valsts aģentūras 2011.gada 4.novembrī noslēgto Vienošanos par atbalsta saņemšanu Nr. 2011-24(JPD reģ. Nr. 1.1-16/878) un 2012.gada 5.janvārī Jūrmalas pilsētas domes un LIAA noslēgto līgumu Nr. L-ĀTA-12-0824 par projektu Nr. ĀTA/2.3.1.1.1/11/32/011 "Jūrmalas un Latvijas kūrortpilsētu dalība ārvalstu starptautiskajās tūrisma izstādēs un gadatirgos", no Eiropas Reģionālās attīstības fonda tiek segti pārējie ar komandējumu saistītie izdevumi 50% apmērā. Projekts tiek īstenots apakšprogrammā "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings".

 

 

Informāciju sagatavoja:
Tūrisma un ārējo sakaru nodaļa

29.02.2012

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija
piedalīsies lielākajā tūrisma izstādē "ITB 2012"

"ITB" (INTERNATIONALE TOURISMUS-BÖRSE – STARPTAUTISKĀ TŪRISMA BIRŽA) – VIENS NO NOZĪMĪGĀKAJIEM TŪRISMA GADATIRGIEM PASAULĒ, 2012.GADA 7.-11.MARTĀ BERLĪNES IZSTĀŽU CENTRĀ NORISINĀSIES JAU 46. REIZI. ŠAJĀ GADĀ TAS BŪS DAUDZ POLITISKĀKS KĀ IEPRIEKŠ – EIROPAS EKONOMISKĀ KRĪZE, APVĒRSUMI ARĀBU VALSTĪS, VIDES AIZSARDZĪBA UN ILGTSPĒJĪBA, KĀ ARĪ EIROPAS SAVIENĪBAS EMISIJAS TIRDZNIECĪBA. VISAS ŠĪS TĒMAS TIKA DISKUTĒTAS ITB SEMINĀROS AR VADOŠAJIEM TŪRISMA INDUSTRIJAS PĀRSTĀVJIEM PRIEKŠGALĀ.

Pasaules Tūrisma organizācijas Zīda ceļa valstu ministru samits izstādes ietvaros notiks otro reizi, bet oficiālā "ITB" partnervalsts 2012.gadā ir Ēģipte.

Visas pieejamās vietas 26 hallēs Berlīnes izstāžu centrā bija aizņēmuši 10644 dalībnieki no 187 valstīm prezentējot katru tūrisma industrijas pievienotās vērtības ķēdes aspektu. Daudzās hallēs bija par mazu, lai nodrošinātu pieprasījumu un tas ir par iemeslu, ka izstādē būs redzami daudz vairāk kā iepriekš divstāvu stendi. Jauna iezīme – "ITB" pircēju aplis, kas ir iecerēts, lai kā vadošajiem pircējiem no mazām un vidēja lieluma firmām, tā ļoti lielām kompānijām, atvieglotu darījumu vešanu izstādē.

Pirmo reizi izstādes ietvaros starptautiskie pircēji ir pieteikušies uz 500 vietām ekskluzīvajā zonā ar atsevišķām konferenču telpām un virkni citu pakalpojumu. Tikai mazāk par 50% no šiem pircējiem ir no Eiropas, 23% no Āzijas un 9% no Ziemeļamerikas un Tuvajiem Austrumiem, 4% – no Āfrikas un Centrālās un Dienvidamerikas.

Tehnoloģijas ir dinamisks un strauji augošs sektors. Izstādē "ITB" vairāk nekā trīs zāles ar 236 piegādātājiem bija atvēlētas viedtālruņiem un to aplikācijām. Citiem vārdiem sakot, izstāde Berlīnē gluži uzskatāmi apliecināja, ka tūristi un ceļotāji arvien vairāk izmanto modernās tehnoloģijas, lai organizētu savus ceļojumus.

Izstāde "ITB" ietvaros tika prezentētas vairākas tēmas, kas kļūs aizvien nozīmīgākas nākotnē. Daudzās paneļdiskusijās un materiālos, ko gatavojuši labi zināmi eksperti un praktiķi no tūrisma un ar to saistītajām jomām nodrošinās "ITB" apmeklētājus ar noderīgu informāciju un vērtīgiem ieteikumiem.

Šī brīža ekonomiskā situācija un tās ietekme uz tūrismu tika diskutēta izcilā ekonomista un Minhenē esošā ifo institūta prezidenta Prof.Dr.Dres.H.c.Hans – Werner Sinn uzrunā ar nosaukumu "Globālās ekonomikas attīstības un situācija Vācijā un Eiropā", kas ir daļa no "ITB" Nākotnes dienas.

Izstādes pirmā diena noslēgsies ar pasākumu, kas ir viens no izstādes virzieniem – ar nosaukumu "Arābu pretošanās kustība: arābu pavasaris vai tūrisma ledus laikmets?" eksperti diskutēs par arābu pasaules izmaiņām un kā tās ietekmēs tūrismu.

Izstādes pirmajā dienā Baltijas valstis kopīgi rīkoja preses konferenci, vairāk sk. http://www.tava.gov.lv/lv/baltiesi-berline-uzruna-zurnalistus, bet nacionālajā stendā ar Latvijas tūrisma saukli "Latvia. Best Enjoyed Slowly" ("Izbaudi Latviju nesteidzoties!") interesentiem bija pieejami TAVA izdevumi vācu un angļu valodā – Latvijas, Rīgas un tās apkārtnes, kā arī visu četru novadu tūrisma kartes. Cienastam stendā tika piedāvātas "Laimas" konfektes un augļu un ogu sukādes.

Vadošie kruīzu industrijas pārstāvji sniegs informāciju par drošību uz kuģiem un par vides aizsardzības aspektiem kruīzu industrijā.

Papildus ekoloģijas un ekonomikas tēmām, tiks nodrošināti dažādas tēmas par sociālo ilgtspējību. Tēma "pieejamība" būs galvenā daļa no programmas pirmo reizi.

Izstādē "ITB" būs atrodams jauns formāts attiecībā uz veselības tūrismu. Sadarbībā ar visitBerlin, 9 kompānijas un galamērķi prezentēs savus konceptus "ITB Veselības tūrisma sacensībā". Ar pogas piespiešanu apmeklētāji varēs balsot par labāko konceptu un veidotājs balvā saņems pilsētas tūri uz Berlīni.

"ITB Berlin 2012" notiks no trešdienas, 7.marta līdz svētdienai, 11.martam; no 07.-09.martam izstāde būs atvērta tikai profesionālajiem apmeklētājiem. Izstādes kopējais apmeklētāju skaits sasniedza 13 000 profesionāļu.

LVRA dalība starptautiskajā tūrisma izstādē "ITB 2012" iespējama pateicoties ES aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings" finansējuma saņemšanai.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) ir profesionāla un darba devēju organizācija, kas apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. LVRA ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" (HOTREC) biedrs.

eiro_projekts