РЕСТОРАНЫ В ЛАТВИИ

ГОСТИНИЦЫ В ЛАТВИИ

 

1.2.2.1/16/A/010 Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts

Riga Food 2022

PĒC SAREŽĢĪTAS ZIEMAS IR GAIDĀMA EKONOMIKAS IZAUGSME

Veiksmīgi un ar lieliskām atsauksmēm noslēgusies Riga Food 2022 izstāde, kas norisinājās no 8. līdz 10. septembrim starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā. Industrijas preces un pakalpojumus izrādīja 412 uzņēmumu, kas bija ieradušies no 25 valstīm. Apmeklētāji arī varēja paviesoties 12 valstu nacionālajos kopstendos. Trijās izstādes dienās pasākumu apmeklēja 20 347 viesu. Plānā nu jau ir nākamais pasākums – Riga Food 2023, kas arī norisināsies starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsala laika posmā no 6. līdz 8. septembrim nākamajā gadā.

Pēc sarežģītas ziemas ir gaidāma ekonomikas izaugsme 

Pandēmijas ietekme uz saimnieciskajiem procesiem ir vājinājusies, tomēr turpmāko mēnešu laikā tā atkal pieaugs, un negatīvo ietekmi pastiprinās elektrības un gāzes cenu kāpums, liecina jaunākais Luminor Baltijas un Latvijas ekonomikas apskats. Taču, pateicoties eksporta nozaru attīstībai un investīciju pieplūdumam, nākamā gada prognozes joprojām ir iepriecinošas, turklāt strauja izaugsme turpināsies arī 2023. un nākamajos gados. Nozare, kuru visvairāk varētu skart pandēmijas noteikumu pastiprināšana, ir viesnīcas un restorāni, kas arī šobrīd darbojas tikai daļēji, 2. ceturksnī sasniedzot mazāk nekā pusi no pirmspandēmijas apjoma. Augošo inflāciju turpmākajos mēnešos vēl pastiprinās gāzes un elektrības cenu kāpums, kas patēriņa cenu inflāciju gadu mijā visdrīzāk palielinās virs 5%. Tiek prognozēts, ka līdz 2022. gada beigām inflācija atgriezīsies līdz apmēram 2 %. “Esmu samērā optimistisks par 2023. gadu un tālāku nākotni. Lieliskas iespējas sniegs ārvalstu palīdzība investīciju finansēšanā un iesāktie projekti eksporta jaudu palielināšanā. Rodoties jaunām darba vietām, joprojām ir liels iekšējās migrācijas potenciāls, jo labvēlīgu nosacījumu gadījumā daudzi ir gatavi atgriezties uz dzīvi Latvijā. Strauji augošās kvalitatīvās biroju platības apvienojumā ar lielāko darba tirgu Baltijā būs liels vilinājums investoriem,” prognozē Pēteris Strautiņš, Luminor bankas galvenais ekonomists. Pandēmijas ietekme uz saimnieciskajiem procesiem ir vājinājusies, tomēr turpmāko mēnešu laikā tā atkal pieaugs, un negatīvo ietekmi pastiprinās elektrības un gāzes cenu kāpums, liecina jaunākais Luminor Baltijas un Latvijas ekonomikas apskats. Taču, pateicoties eksporta nozaru attīstībai un investīciju pieplūdumam, nākamā gada prognozes joprojām ir iepriecinošas, turklāt strauja izaugsme turpināsies arī 2023. un nākamajos gados. Nozare, kuru visvairāk varētu skart pandēmijas noteikumu pastiprināšana, ir viesnīcas un restorāni, kas arī šobrīd darbojas tikai daļēji, 2. ceturksnī sasniedzot mazāk nekā pusi no pirmspandēmijas apjoma. Augošo inflāciju turpmākajos mēnešos vēl pastiprinās gāzes un elektrības cenu kāpums, kas patēriņa cenu inflāciju gadu mijā visdrīzāk palielinās virs 5%. Tiek prognozēts, ka līdz 2022. gada beigām inflācija atgriezīsies līdz apmēram 2 %. “Esmu samērā optimistisks par 2023. gadu un tālāku nākotni. Lieliskas iespējas sniegs ārvalstu palīdzība investīciju finansēšanā un iesāktie projekti eksporta jaudu palielināšanā. Rodoties jaunām darba vietām, joprojām ir liels iekšējās migrācijas potenciāls, jo labvēlīgu nosacījumu gadījumā daudzi ir gatavi atgriezties uz dzīvi Latvijā. Strauji augošās kvalitatīvās biroju platības apvienojumā ar lielāko darba tirgu Baltijā būs liels vilinājums investoriem,” prognozē Pēteris Strautiņš, Luminor bankas galvenais ekonomists.

Avots: luminor.lv


Centurion Hospitality

Apmācību sniedzējs 1.2.2.1/16/A/010 projekta ietvaros

 

CENTURION HOSPITALITY MISIJA – UZ IZCILĪBU VĒRSTAS APMĀCĪBAS

 

didzis gravitis

Intervējamais: Didzis Grāvītis Centurion Hospitality Apkalpošanas, komunikācijas un viesmīlības treneris

 

Kas ir Centurion Hospitality

Centurion Hospitality jau 7 gadus palīdz uzņēmumiem sasniegt augstāku apkalpošanas kvalitāti, klientu lojalitāti. Pēc būtības esam apmācību uzņēmums, kas izstrādā apkalpošanas standartus, vadām uz izcilību vērstas apmācības gan pārdošanā, gan sūdzību risināšanā un citos jautājumos. Nu jau to darām ne tikai viesmīlības, bet arī vairākās citās nozarēs.

Kādās nozarēs Jūs paralēli Kādās nozarēs Jūs paralēlisniedzat apkalpošanu?

Paralēli sniedzam apmācības auto tirdzniecības, apdrošināšanas un medicīnas jomās. Pēc būtības viesmīlība ir process, ko iedzīvināt arī citās nozarēs, un man ir prieks, ka uzņēmumi ir saskatījuši šo globālo tendenci. Ja vērojam lielu uzņēmumu pieeju pasaulē, tad redzam, ka tie, protams, fokusējas uz savu produktu vai pakalpojumu sniegšanu, taču ļoti pievērš uzmanību arī izcilam servisam. To pierāda arī pašu pieredze, kad ceļojam vai iegādājamies produktus, mēs bieži pētām citu cilvēku atsauksmes, tādēļ mūsu mērķis ir šo ideju paplašināt un iekļaut citās nozarēs.

Vērtējot Latvijas apkalpošanas līmeni, kas ir vājākie punkti, pie kuriem vērts piestrādāt?

Darba tirgu ietekmē gan darbaspēka resursi, gan augstā personāla rotācija, tas rada lielu izaicinājumu viesmīlības nozarē. Pēdējā gada laikā vājākais posms ir pats cilvēks, īpaši, ja darbā tiek pieņemts cilvēks bez pieredzes, tikko pabeidzis vidusskolu vai augstskolu, kam trūkst reālas pieredzes, prasmes komunikācijā ar cilvēkiem, proti, izpratne par to, kas nepieciešams viesim, ir ļoti grūti uztverama. Ar tādu apmācāmo jāstrādā jau pašos pamatos un jāiemāca iemaņas, kā uzņemt viesus tā, lai tie justos gaidīti. Diemžēl mēs neesam slaveni pasaules mērogā ar apkalpošanas kvalitāti un viesmīlību.

Kāda nozīme ir cilvēka dotumiem un apmācību kvalitātei veiksmīgā apkalpošanā?

Ir cilvēki, kuriem viesmīlība nav viņu stiprā puse, iespējams, viņi pēc dabas ir noslēgti. Ir pat bijuši gadījumi, kad cilvēks, izejot apmācību, saprot, ka viesmīlība nav viņam piemērota un uzraksta atlūgumu. Taču, no gaišās puses skatoties, iespējams, tā cilvēka vietā nāks kāds, kam viesmīlība ir sūtība, kam tā patiks un padosies. Atbildot uz jautājumu par cilvēka dotumu un apmācību kvalitātes nozīmi, jāteic, ka iemācīt var jebkuru, taču cilvēkam ar patiesu interesi būs vieglāk apgūt vielu.

Kā uzņēmējiem izvēlēties Kā uzņēmējiem izvēlētiespareizās apmācības?

Pirmais, ar ko vajadzētu sākt ideālajā scenārijā, ir veikt atlasi, kuras laikā apzināt, kādas atsauksmes ir no iepriekšējiem darba devējiem un uzņēmējiem, kas izmantojuši iespēju mācīties pie konkrētā pasniedzēja, lai iegūtu atsauksmes par apmācību programmu un iepriekšējiem sasniegumiem.

Kā uzņēmējiem efektīvi motivēt darbiniekus apmācībām?

Ir jādomā par to, kā mēs jaunajiem darbiniekiem pasniedzam informāciju. Ļoti bieži ir stingra pieeja bez jebkādas papildu informācijas, kad darbiniekam neizstāsta detalizēti par apmācību gaitu un saturu, reizēm pat tiek slēpts, kas pasniedz apmācības. Manā skatījumā šīs apmācības darbiniekiem savā veidā ir jāpārdod, pastāstot par to, kas būs apmācību vadītājs, viņa metodes, izvēlētā programma, pieejamās atsauksmes, sagaidāmie rezultāti un ieguvumi. Tas padarīs apmācību procesu interesantu, lai motivētu darbinieku ierasties un apgūt jaunas prasmes. Neslēpšu, ka daudzi darbinieki arī cer uz apmaksātu mācību dienu, tādējādi uzņēmumam investējot personālā.

Kādas apmācību tendences var aizgūtKādas apmācību tendences var aizgūtno citām nozarēm?

Atšķirība viesmīlības nozarē no citām nozarēm, ar ko esmu strādājis, ir tā izpratne par to, ka darbiniekam ir jāvelta laiks apmācībām. Ir pat atsevišķi klienti - uzņēmumi, kuru darbiniekiem apmācības tiek organizētas teju katru mēnesi. Tās var būt īsākas vai garākas, dienas vai pusi dienas, arī vakara sesijas garumā. Skatoties uz to, ka ļoti daudzi darbinieki šobrīd uzsāk darbu viesmīlības nozarē bez pieredzes, darba devējam ir jāiegulda laiks, enerģija ne tikai pamata prasmēs, kas saistītas ar tiešajiem darba pienākumiem, bet arī iemaņās, kas tika mācītas skolā, ģimenē, proti, dažādas ētikas normas, komunikācijas pamati, cilvēciskās empātijas spējas. Jāteic gan, ka kļūdaina pieeja ir tiem uzņēmumiem, kas savā budžetā neiekļauj investīcijas apmācībās. Bieži nākas šajā nozarē cīnīties un vērst darba devēju vērību uz apmācību aktualitāti. Tomēr ir arī labi piemēri, uzņēmumi, kas saprot, ka apmācīts personāls ir ieguldījums pašā uzņēmumā.

Kādi ir populārākie kursi,Kādi ir populārākie kursi,kurus uzņēmēji izvēlas?

Man kā apmācību trenerim pieprasītākās apmācības ir saistītas ar izcilu servisu, kurās apskatām pamata lietas, kā mēs profesionāli un veiksmīgi sagaidām viesus, kā risinām dažādas situācijas, kā prezentējam paši sevi un kā piedāvājam konkrētu produktu vai pakalpojumu – rezervējam numuriņu viesnīcā vai piedāvājam nobaudīt desertu restorānā. Aktuāla tātad ir pārdošana un dažādu sūdzību un konfliktu risināšana, jo jebkurā nozarē, kurā ir darbs ar cilvēkiem, īpaši viesmīlības nozarē, cilvēciskais faktors vienmēr ir aktuāls un nereti sanāk saskarties ar kādu problēmsituāciju, kuru jāprot risināt.Man kā apmācību trenerim pieprasītākās apmācības ir saistītas ar izcilu servisu, kurās apskatām pamata lietas, kā mēs profesionāli un veiksmīgi sagaidām viesus, kā risinām dažādas situācijas, kā prezentējam paši sevi un kā piedāvājam konkrētu produktu vai pakalpojumu – rezervējam numuriņu viesnīcā vai piedāvājam nobaudīt desertu restorānā. Aktuāla tātad ir pārdošana un dažādu sūdzību un konfliktu risināšana, jo jebkurā nozarē, kurā ir darbs ar cilvēkiem, īpaši viesmīlības nozarē, cilvēciskais faktors vienmēr ir aktuāls un nereti sanāk saskarties ar kādu problēmsituāciju, kuru jāprot risināt.Kopš šī gada vasaras sadarbībā ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju un ERAF atbalstu ir pieejama 16 stundu gara apmācību programma, kura ir tieši vērsta uz izcilu servisu un pārdošanas prasmju pilnveidošanu, un uz dažādu sūdzību un konfliktu situāciju risināšanu. Šajās apmācībās būtiska ir ne tikai teorētiskā puse, bet tiek izspēlētas arī dažādas praktiskas situācijas.

Kā Jūs redzat industrijasKā Jūs redzat industrijasattīstību nākotnē?

Ļoti skaidri varam redzēt, ka nozare mainās gan dažādu ģeopolitisko notikumu, gan pieaugošo izmaksu rezultātā. Tuvākajā nākotnē strādāsim pie diviem lieliem virzieniem. Pirmkārt, pie automatizācijas, atsakoties no cilvēka klātbūtnes procesos, piemēram, jau šobrīd ir pieejamas vairākas viesnīcas, kas kļūst par apartamentu viesnīcām, kad ir kāds, kas darbojas ar administrēšanu, taču lielākoties nodrošina apkalpošanu attālināti. Otrs virziens, ko attīstīt, ir tas klasiskais viesu apkalpošanas process, kad cilvēks ir klātesošs, piedāvājot viesiem izcilu servisu, prasmi komunicēt un personisku pieeju. Lai gan tas ir dārgs process, taču cilvēkam vienmēr būs svarīgs izcilības serviss un personīgā komunikācija.Ļoti skaidri varam redzēt, ka nozare mainās gan dažādu ģeopolitisko notikumu, gan pieaugošo izmaksu rezultātā. Tuvākajā nākotnē strādāsim pie diviem lieliem virzieniem. Pirmkārt, pie automatizācijas, atsakoties no cilvēka klātbūtnes procesos, piemēram, jau šobrīd ir pieejamas vairākas viesnīcas, kas kļūst par apartamentu viesnīcām, kad ir kāds, kas darbojas ar administrēšanu, taču lielākoties nodrošina apkalpošanu attālināti. Otrs virziens, ko attīstīt, ir tas klasiskais viesu apkalpošanas process, kad cilvēks ir klātesošs, piedāvājot viesiem izcilu servisu, prasmi komunicēt un personisku pieeju. Lai gan tas ir dārgs process, taču cilvēkam vienmēr būs svarīgs izcilības serviss un personīgā komunikācija.

Kā Jūs redzat apmācību procesu attīstību nākotnē?

Atbildot uz jautājumu par apmācību procesu attīstību nākotnē, varam jau šodien novērot grūtības darbiniekus savākt kopā vienā grupā, tādēļ nākotnē nodrošināsim apmācības gan klātienē, gan attālināti, lai darbinieki var izvēlēties sev ērtu laiku. Citiem vārdiem sakot, attālinātas mācības ņems virsroku un klātienes grupas kļūs par ekskluzīvu mācību procesa sastāvdaļu. Pasniedzējiem savukārt būs jāpiedomā, ar ko apmācāmo piesaistīt, vai nu tās būtu praktiskās nodarbības vai situāciju izspēles, kas radītu interesi.Atbildot uz jautājumu par apmācību procesu attīstību nākotnē, varam jau šodien novērot grūtības darbiniekus savākt kopā vienā grupā, tādēļ nākotnē nodrošināsim apmācības gan klātienē, gan attālināti, lai darbinieki var izvēlēties sev ērtu laiku. Citiem vārdiem sakot, attālinātas mācības ņems virsroku un klātienes grupas kļūs par ekskluzīvu mācību procesa sastāvdaļu. Pasniedzējiem savukārt būs jāpiedomā, ar ko apmācāmo piesaistīt, vai nu tās būtu praktiskās nodarbības vai situāciju izspēles, kas radītu interesi.

SKATĪTIES VIDEO


Daži no projekta ietvaros komersantiem pieejamajiem kursiem

Logo 4 Color

SIA "Mercuri International"

Piedāvā:

  • Rezultatīvas pārrunas ar klientiem
  • Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai
  • Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana

www.mercuri.lv

viesmilibasskola logo

SIA "Viesmīlības skola"

Piedāvā:

  • Profesionālas klientu apkalpošanas standarti
  • Pārdošana un produktu veiksmīga virzīšana tirgū

www.viesmilibasskola.lv

 

Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija " turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu ar papildus jaunām apmācību jomām

 

Biedrība "Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija" (LVRA) turpina īstenot nodarbināto apmācību projektu "Tūrisma un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un nodarbināto produktivitātes apmācību projekts" (projekts Nr. 1.2.2.1/16/A/010), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.

Projekts tiek īstenots no 2016.gada 1. jūnija līdz 2023. gada 31. decembrim.

Projekta mērķa grupa – komersanti.

ERAF atbalsta intensitāte:

  • Lielajiem komersantiem: 30-50%
  • Vidējiem komersantiem: 60%
  • Mazajiem komersantiem: 70%

Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 699 715, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 896 282. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 52 komersantus un 1874 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 2 343 285, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 1 200 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 35 komersantus un 1750 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projekta mērķis ir komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu projekti@hotelpro.lv

Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/

Kontaktinformācija: projekti@hotelpro.lv


Lejupielādēt PDF

 LVRA ERAF projekts 600px

Publicēts: 21.10.2022

 

LV RU EN

GMO

LVRA Interreg baner